Skratt o tårar

 God morgon på er.
 Vaknade med ett ryck idag. Trodde att en bomb slagit ner!
Kalle skulle va snäll o väcka mej med kaffe på sängen idag. När han kommer in o sätter sej på sängen, så rasade den!!
Stödbenen gav vika, men det gick bra i alla fall. Inget skönt uppvaknande kan jag lova.
Men kaffet var gott. Hahahaha.


 När jag fyllde år i april, så fick jag en biljett till "320kg buskis" av Robert. och i fredags var det dax! Robert o jag var där.
Det var hur kul som helst. Stefan o Krister-gänget är bara bäst. Det var längesedan jag skrattade så mycke.
 Efteråt mötte Kalle upp (han är inte lika road av buskis) och vi gick ner till biljardhallen och tog några öl och pojkarna spelade lite. Var hemma vid ett-tiden. Grannens pojk kom o hämtade oss. En riktit lyckad kväll må jag säga!




 Lördagen var mindre trevlig. Åkte till Gbg för att göra fint hos mamma o pappa.Det var riktigt jobbigt!
Första Allhelgona-helg utan mamma och det kändes riktigt "konstigt". Men jag tycker att det blev fint hos dom.
Tänk att det ska va så jobbigt! Hon hade vart sjuk så länge!
 Efter att ha vart ensam i 31 år!!! Så hade hon längtat efter detta i flera år.
Det värsta var bara det att hon skulle behöva ha det så jobbigt dom sista månaderna. Det var hemskt att se!
Men, men. Nu är hon i alla fall där hon vill vara! Och det känns skönt

.

"Far står och väntar på stranden
Ögonen lyser när mor han får se
Så stilla och varsamt han sträcker ut handen
Så vandrar de samman, skiljas ej mer"

 I eftermiddag ska vi hem till Anki o Jonas.
Ska bli spännande o se hur dom har fått det.
Anki ringde för en timme se´n. Dom hade hållit på till kl.3 inatt med att komma i ordning!!
Hur det blev, får ni veta nästa gång
Kram på er fram tills dess


Kommentarer
Postat av: Anki

Hade önskat att jag kunde hänga med dig. Vi ska inte tänka så. Mormor är på den plats hon ville vara på nu. Hon var bara den att hon ville inte lämna oss. Hon ville veta det att vi respekterade att hon kunde ge sig av och ta sitt steg bort till morfar istället. Jag vill se det på det viset. Och det kommer jag alltid att göra. Visst hade vi det inte lätt. Men det var detta mormor ville. det vet vi. Alla älskar vi våran ROOS!

2008-11-05 @ 18:57:50
URL: http://ankihansson.blogg.se/
Postat av: Michaela

Heej =) allt bra här!! Sjläv då?? Jadå mor min har en blogg. Carmenhatfield.blogg.se =) Saknar er alla!

2008-11-11 @ 13:23:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0