"granen står så grön o grann i stugan"

 Dags för en lägesrapport igen kanske! Kan inte påstå att jag "tjatar ihjäl er" i alla fall.
Jaa.... vad har då hänt sedan sist? Hmm.
Jag har gjort färdigt inför julen idag. All julpynt är på plats, tomtar, julljus och så granen så klart.
Var ett litet äventyr kan jag lova. Var nämligen hundvakt samtidigt!!!
Anki o Jonas skulle köpa julklappar och vill inte låta Fidde vara ensam hemma ännu,
så då fick ju "mormor o morfar"  ställa upp. Men det gick jättebra. Inte en enda "olycka".
Han blev dock väldigt sur, när han inte fick äta kattmaten. Den luktade ju så gott!!!
Björn hjälpte mej med granen medan Kalle och Beccis var på Forum och handlade lite middag.
Blev taccos! Gott!!
I morgon kommer Kalle ner till mitt jobb för att hjälpa mej med all julmat som ska inhandlas.
Får nämligen personalrabatt där  ;)

 Julmat ja... Vi var ju i Falköping i går och träffade släkten. Riktigt mysigt och självklart så blev Fidde medelpunkten!
Massa god mat och dryck och trevligt umgänge.
Efteråt åkte Robert och Mike med oss hem och stannade tills idag. Dom kommer tillbaks på julafton.

 I fredags var Kalle och jag och handlade julklappar. gick ganska fort, för vi visste vad vi skulle ha.
Efter det, så åkte vi upp till Anki o Jonas för att hälsa på Fidde och fika. Han e ju bara för söt.
Skulle inte bli större!!

 I morgon är det arbetsdag igen :(  Jobbar till 19.15 och tisdagen till 18.15 Usch o fyy! 
Blir nog två hysteriska dagar. Kunderna vill ju så klart ha allt så färskt som möjligt,
så det lär bli fullt upp bägge dagarna. Men det är kul. Är en speciell stämning t.o.m på kunderna!
95% av dom är väldigt glada, trevliga och "pratglada" inför julhelgen
Men sen är jag ledig två dagar!!!
 
 Julafton firar vi här med alla barn.(utom Magnus) Med den skillnaden, att Anki o Jonas kommer hit på julfrukost.
Dom ska vidare till Jonas föräldrar på eftermiddagen. Så det blir lite annorlunda vill jag lova
På juldagen blir det julmys hemma hos Anki o Jonas
Första julen utan mamma och Magnus. Kommer att kännas tomt och konstigt!!!

  Annandagen jobbar jag till 13.30

 Fick meddelande av Magnus här om dagen på Facebook förresten. Han plockar körsbär i Australien nu!
Får ju vara ute i friska luften hela dagen. Är inte kräsen när det gäller jobb i alla fall.

  Julkramar tills nästa gång


GOD JUL! Hoppas julen blir bra för er





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0