Nu e det på tiden...

Har hänt en del sen sist. Anki o Jonas har ju flyttat nu. Dom har fått de jätte-mysigt. Men Anki är så ivrig för att de ska bli färdigt med en gång. Ingen av dom har ju bott hemifrån förut, så det är ju mycke som måste köpas och det måste ju ta sin tid. Som jag sa till henne, "Rom byggdes inte på en dag" så det är lugnare nu. Hahaha. Men jag förstår henne. Man vill ju så mycke!



Anki


 Har vart på mamografi också. Men det är inget jag oroar mej för faktiskt.
 Pratat med Magnus på MSN också (tack för att det finns) Han längtar efter svenskt godis, så Anki var och köpte 4 påsar till honom, som jag sen skickade iväg i fredags. Sen kom det fram, att han hade gett Anki fel adress!!! Får väl se hur det går.



Magnus "him self"

 I dag har Kalle och jag varit i Gbg och hälsat på Mike. Han verkar må riktigt bra och trivas med livet som student.
Björn och Beckis har varit i Ulrisehamn och hämtat hem en kattunge för att "Beylic" ska slippa vara ensam. Det var en HELVIT hankatt och heter Hugo. Troligen en Albino
 
Har äntligen hittat bloggen till en väldigt kär vän, som jag inte har haft kontakt med på länge. Hon och hennes familj bodde på samma "grusväg" som oss förut, så vi umgicks väldigt mycke. Svängde bara förbi på en kopp kaffe bara så där men efter det att dom flyttade, så har umgänget o kontakten över huvudtaget blivit så mycke mer sporadiskt!!!! Den stackarn har dessutom drabbats av MS. Fick diagnosen för 6 eller 7 år sen. Får inte köra bil längre, så hon är beroende av andra hela tiden Hon brukar alltid att hålla reda på våra födelsedagar! Ringer alltid och grattar!!  
Men efter att ha läst hennes blogg, så har jag bestämt mej för att åka dit på tisdag när jag är ledig. Tar bara ca 30 minuter att åka dit!
 Det känns som att hon skulle uppskatta det. Hon har det nog inte så lätt och jag har fått ett väldigt dålig samvete!! Läste dessutom något som gjorde mej väldigt orolig. I sin ensamhet, så verkar det som att hhon är på väg till Jehovas Vittnen!!! Det är det sista jag vill, att hon skall hamna i deras klor!!! Inte för att jag har så förutfattade meningar, men dom är inget för henne. Hoppas jag kan få henne på andra tankar!

 I morgon är det dags för jobb igjen. Den sköna veckan. Jobbar bara måndag, onsdag, fredag. Helt underbart.
Har fått datumet för årets julbord med släkten. Det blir den 20 dec. hemma hos svägerskan och hennes familj i Falköping. Ska bli kul och träffa alla igjen.
Nej nu får det räcka för denna gången, för Kalle "pockar" på uppmärksamheten. Skall försöka bättra mej när det gäller bloggandet
Kram tills nästa gång











Kommentarer
Postat av: Anki

Äntligen ett inlägg ;) Jag tror verkligen att carmen kommer att uppskatta besöket på tisdag. :) Du måste hälsa henne från mig!

Ses ikväll!

Puss&Kram

2008-11-17 @ 11:41:37
URL: http://ankihansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0